Buď zdravý a silný člověk

základní principy budování svalů

základní principy budování svalů

Budování svalstva je postupný proces, který se nejlépe naplňuje krátkým, ale intenzivním tréninkem, postaveným na základních cvicích. Kdo chce budovat svalstvo, musí nejdříve získat sílu.
Mnoho lidí mluví o správném provádění cviků, ale jen málokdo z nich může být sám příkladem. Cvičíme-li co nejpřesněji, umožňujeme svalům růst co nejefektivněji a zároveň je chráníme před zraněním. Úraz znamená konec veškerého pokroku.

Trénink

 Budování svalstva

Používejte dělený trénink, kdy svalovou skupinu trénujeme vždy za určitý cyklus, nejčastěji týden. Počet sérií se pohybuje od 8 do 15 na svalovou partii dle její velikosti. Počet opakování v sérii od 6 do 10.
Pomoci může i koncentrace během tréninku. Nedovolte, aby cokoliv narušilo vaše soustředění během cvičení.
Na každou svalovou skupinu existuje základní cvik, který rozvíjí lépe svalová vlákna, zapojuje více svalových skupin najednou a zlepšuje prokrvené celé oblasti. Výsledek je více hmoty i síly.

Regenerace

Pro správnou regeneraci se musíte vyhnout přetrénování. To je způsobeno vysokými tréninkovými dávkami bez odpočinku. Nezanedbávejte řádné rozcvičení a ukončení tréninku uvolněním a strečinkem. Jednou z nejdůležitějších součástí regenerace je spánek. Musí byt pravidelný a hlavně dostatečně dlouhý. Bez spánku není možné ani nabrat svalovou hmotu, ani redukovat podkožní tuk.

Výživa

 Budování svalstva

Nelze vynechat ani jednu součást pro dosažení cíle. Je nutné jíst dostatečně, kvalitně a ve správném poměru. Jako složka potřebná pro budování svalů je zde protein. Zdroj energie pak sacharidy, ale není možné zapomínat ani na tuky, které se zúčastňují důležitých procesů, a jsou také součástí strategie pro budování hmoty. Jezte alespoň šestkrát denně.
Jedná se o doplněk, díky kterému můžete konstantně podporovat růst svalů. Kreatin je látka na bázi aminokyseliny a stahuje tekutiny do svalové tkáně, která je tím pádem mohutnější a současně silnější.
Kreatin zvyšuje výkonnost a pomáhá tak k dosažení lepších výsledků.
Umožňuje tělu produkovat ATP, a tak díky vyššímu přívalu energie zvládnete cvičit s vyšší váhou a provedete více opakování. Dále podporuje transport živin do svalů po tréninku a tím zlepšíte schopnost regenerovat po tréninku a svaly budou lépe růst.
Kreatin je opravdu dobrým pomocníkem pro budování svalové hmoty.
Svaly je důležité vyživovat v průběhu celého dne a neméně důležité je i vyživené svalů před obdobím hladovění – nejčastěji tedy právě před spaním.
Tělo potřebuje aminokyseliny 24 hodin denně, jinak může dojít k odbourávání svalové tkáně. Proto je důležité podávat živiny během celého dne (tedy i noci), abyste zabránili rozkladu svalové hmoty.

Těžká práce na základních cvicích je zásadní pro každého, kdo chce jak sílu, tak velikost. Dnes už není pochyb o tom, že i práce do selhání je prospěšná pro objemový trénink. Optimální svalový růst bez ní dokonce možná nebude dosažitelný.

Sending
User Rating 5 (1 vote)

Štíhlá postava nemusí být spojena s milionem odříkání, půstem a nudou na talíři. Jsem absolventem Dietetiky a Tělesné Výchovy. Pracuji ve městě Pilzno denně. Odkdy si pamatuji, zajímal jsem se tématem zdravého životního stylu a mou vášní bylo experimentování v kuchyni a sport. Proto jsem absolvoval studium a nyní pracuji v profesi, která je zároveň i mou vášní.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

* Checkbox GDPR is required

*

I agree


Cookies používáme na webových stránkách

Potvrďte, že souhlasíte s našimi Zásadami ochrany osobních údajů. Ochrana osobních údajů